مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی بصیر

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه: 7 الی 19، پنج شنبه: 7 الی 17

آرشیو اطلاعات عمومی

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۲۰: معرفی بیماری نيستاگموس یا دودوئک

نیستاگموس به حرکات منظم و نوسانی و مکرر چشم‌ها گفته می‌شود. دودوئک می‌تواند در یک یا چند منطقه بینایی بطور غیر ارادی رخ دهد که هم بطور فیزیولوژیک و هم بطور پاتولوژیک می‌تواند اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید
دانستنی‌های چشم‌پزشکی / شماره ۱۹: چند نکته در ارتباط با مصرف داروهای چشمی (بخش دوم)

زمانی که صحبت از داروهای چشمی به میان می‌آید، رعایت چند نکته بسیار ساده می‌تواند علاوه بر تسریع دوره درمان، از بروز برخی مشکلات احتمالی نیز جلوگیری کند. در این مطلب به چند مورد از این نکات پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید
دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۸: چند نکته در ارتباط با مصرف داروهای چشمی ( بخش اول )

زمانی که صحبت از داروهای چشمی به میان می‌آید، رعایت چند نکته بسیار ساده می‎تواند علاوه بر تسریع دوره درمان، از بروز برخی مشکلات ااحتمالی نیز جلوگیری کند. در این مطلب به چند مورد از این نکات پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید
دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۷ : کدورت قرنیه چیست؟

فرآیند دیدن زمانی اتفاق می‌افتد که امواج نور از بخش قرنیه چشم عبور کرده وبعد از شکستن بر روی شبکیه متمرکز می‌شوند. گاهی اوقات عاملی در این بین مانع از نکمیل این فرآیند شده و دید را تار می‌کنند. کدورت قرنیه در دسته این بیماری‌هایی قرار می‌گیرد که منجر به تاری دید می‌شوند. این بیماری می‌تواند به وسیله عامل وراثت ایجاد شود.

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۶: معرفی بیماری ناخنک یا پترژیوم

پترژیوم پيشروى گوشتى و مثلثى شکل پينگوکولا برروى قرنيه است و معمولاً در هر دو چشم به وجود می‌آید

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۵: خونریزی زیر ملتحمه

ملتحمه لایه نازک و بسیار شفافی است که روی کره چشم را می‌پوشاند و به برخی دلایل ممکن است دچار خونریزی شود.

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۴ : معرفی بیماری زخم قرنبه

یکی از عارضه هایی که به چشم آسیب می رساند خراشیدگی یا زخم قرنیه است که بر روی بینایی تاثیرات منفی می‌گذارد.

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۳ : معرفی بیماری اسکلریت

اسکلریت خلفی با قرمزی بدون درد چشم تظاهر پیدا می‌کند. این نکته لازم به یادآوری است که اسکلریت ممکن است اولین تظاهر یک بیماری زمینه‌ای سیستمیک باشد.

بیشتر بخوانید
دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۲: کراتکونوس یا قوز قرنیه چیست ؟

کراتوکونوس یا قوز قرنیه‏ بیماری پیشرونده ای است که معمولا” در سنین نوجوانی یا اوایل دهه سوم زندگی بروز می کند. در این بیماری قرنیه نازک شده و شکل آن تغییر می‌کند.

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۱۱: علائم اولیه آب مروارید چشم

علامت اولیه بیماری آب مروارید کم شدن میزان دید در افراد است به همین سبب خیلی زود قابل تشخیص بوده و حتی در مراحل پیشرفته نیز با یک عمل جراحی سرپایی درمان می شود.

دانستنی‌های چشم پزشکی/ شماره ۱۰: این مشکل‌های چشم را جدی بگیرید

چشم ها به عنوان یکی از پرکارترین اعضای بدن همانند بخش های دیگر نیازمند دقت بالا در مراقبت هستند که برخی مشکلات در آنها نشانه ای از یک خطر بزرگ است که باید درمان شود.

دانستنی‌های چشم پزشکی / شماره ۹: ‌علت قرمز شدن چشم و راه های درمان آن

قرمز شدن چشم ها گاهی به دلیل بیماری های چشمی و گاهی به دلیل تغییرات شرایط آب و هوا بروز می کند. ارآلرژی گرفته تا عفونت و خشکی چشم هر یک می توانند دلیل قرمزی چشم باشند که هر یک راه درمان خاصی دارد.