مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی بصیر

شماره تماس: 66565757 - 66435946
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه: 7 الی 19، پنج شنبه: 7 الی 17

آرشیو اطلاعات عمومی

پارگی ملتحمه ( Conjunctival Laceration)

علائم بیماری : درد ، قرمزی چشم ، احساس جسم خارجی ، سابقه ضربه به چشم وجود دارد .

داکریوسیستیت

عفونت‌ مجرا، كيسه‌ يا غده‌ اشكي‌، داكريوسيستيت‌ نام‌ دارد. ميكروب‌هاي‌ عامل‌ عفونت‌ مي‌توانند به‌ ساير افراد منتقل‌ شوند. عفونت‌ مجرا يا كيسه‌ اشكي‌ در تمام‌ سنين‌ رخ‌ مي‌دهد اما در كودكان‌ شايع‌تر است‌.

پارگی پلک (Laceration)

پارگی پلک از اورژانس‌های شایع چشم پزشکی است که منجر به درد ، تورم ، کبودی و خونریزی می‌گردد که مورد آخر موجب ترس و اظطراب بیمار و اطرافیان می‌گردد.

اکتروپیون

برگشتگی لبه پلک (معمولاً پلک پایین) و مژه ها به سمت بیرون چشم(سطح چشمی پلک به سمت بیرون قرار گیرد) که معمولاً دو طرفه‌است.

ادم پلک

تشخیص افتراقی قرمزی و ادم پلک گسترده است و طیفی مشتمل بر درماتوزهای خوش‌خیم و خودمحدود شونده تا تومورهای بدخیم و عفونت‌های تهدیدکننده بینایی را در بر می‌گیرد.

بیماری نیستاگموس یا (دودوئک) چیست؟

حرکات منظم و نوسانی و مکرر چشم‌ها در یک یا چند منطقه بینایی که بطور غیر ارادی رخ می‌دهد و بطور فیزیولوژیک و هم بطور پاتولوژیک می‌تواند رخ دهد را دودوئَک یا نیستاگموس (Nystagmus) گویند.

علل و علائم عفونت چشم چیست؟

عفونت‌ چشمی چنین تعریف می‌شود: چشم قرمز شود، پلک‌ها متورم شود و چشم دارای ترشحات چرکی باشد، یا اینکه آن‌ قدر ترشح زیاد باشد که صبح‌ها هنگام بیدار شدن، چشم‌ها به سختی باز شوند. چشم عضوی از بدن است که اگر روزی دچار اختلال شود، بخش عمده ای از زندگی ما را با مشکل مواجه می کند. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است در چشم پدید آید، عفونت چشم است.

آب مرواريد چيست؟

آب مرواريد عبارت است از كدر شدن عدسي چشم كه بصورت طبيعي شفاف است. مانند پنجره اي كه بخار آب آنرا تار كرده باشد، آب مرواريد نيز باعث تاري ديده ميشود. عقايد غلطي درباره آب مرواريد وجود دارد

علل بیماری شبکیه یا ماکولا چیست؟

ماکولا عنوان بیماری شبکیه چشم است که با افزایش سن بروز پیدا می کند. در بیماری ماکولا لکه زرد داخل چشم تخریب می شود. ماکولا یا لکه زرد همان قسمت حساس به نور شبکیه است که مسوولیت دید مستقیم و واضح را به عهده دارد و برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی منجر به دید بهتر می شود.